Autorka: Marie Mžyková

Studie je zaměřena na tvorbu nizozemských krajinářů i animalistů z někdejších šlechtických sbírek. Ty se nacházejí nejen ve státních či soukromých hradech a zámcích, ale i v dalších institucích, kam byly rozvezeny po konfiskacích v roce 1945. Vzhledem k výsostné šlechtické kratochvíli, jíž bylo lovectví, se tato tematika také promítala v akvizicích uměleckých děl od vyhlášených nizozemských mistrů, ale i jejich následovníků. Na vybraných příkladech jsou v rámci krajinomaleb nastíněny také formy lovu, jež se v umělecké tvorbě od 16. století promítaly v oblasti náboženské, mytologické a svým způsobem i historické. K zavrcholení zájmu o lovectví docházelo v době baroka, což se promítlo jak v zobrazování skupin či jednotlivců, ale i konkrétních aristokratů, účastnících se lovu.

Tvorba webu TripOn Digital | Mobilní aplikace PepiApp | LED panely DigiDay